کد خبر: ۹۹۰۷
۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰

پزشکان گروه جهادی «احسان» در اسماعیل‌آباد

بهنام بهادی می‌گوید: وقتی می‌بینم با تخصصی که دارم، می‌توانم به مردم خدمت کنم، حس خوبی پیدا می‌کنم. در فعالیت‌های جهادی که به روستا‌ها یا حاشیه شهر می‌آییم، با سبک‌های مختلف زندگی مردم آشنا می‌شویم.

زنان و مردان در صفی طولانی منتظر نشسته‌اند تا نوبتشان شود. یکی برای بهداشت دهان و دندان آمده و دیگری از درد دست، بی‌طاقت شده و با شنیدن خبر حضور پزشکان، خود را به اینجا رسانده است. عده‌ای نیز می‌خواهند متخصص آنها را ویزیت کند. می‌گویند در محله پزشک عمومی دارند، اما متخصص نه.

صحبت از قرارگاه جهادی احسان است که پنجشنبه و جمعه هفته گذشته با هدف خدمت‌رسانی در حوزه بهداشت و درمان به محله اسماعیل‌آباد رفت.


حضور بیش از ۵۰ خادم در محله اسماعیل‌آباد

مسئول قرارگاه جهادی احسان درباره حضورشان در محله اسماعیل‌آباد توضیح می‌دهد: قرارگاه جهادی ما علاوه‌بر فعالیت در‌زمینه بهداشت و درمان در حوزه پخش بسته‌های معیشتی و غذای گرم هم کمک می‌کند. این هفته به محله اسماعیل‌آباد آمده‌ایم تا درزمینه ویزیت بیماران، بهداشت دهان و دادن دارو به رایگان به اهالی محله خدمت کنیم. 

مهدی اردکانی با اشاره‌به تشکیل چهار نوبت کاری طی این دو روز توضیح داد: در این دو روز، هفت‌پزشک و متخصص و تیمی حدود پنجاه‌نفره همکاری می‌کنند. کادر پزشکی شامل پزشک عمومی و متخصصان زنان، اطفال، جراحی عمومی و دندان‌پزشک است. همچنین بیست‌نفر از محله انتخاب کرده و آموزش داده‌ایم تا در فضای جهادی کار کنند. از این به بعد آنها نیازسنجی می‌کنند و ما براساس آن خدمات ارائه می‌دهیم. 


ارتقای آگاهی، نتیجه فعالیت‌های جهادی

عزت حاج‌ملارضایی، متخصص زنان که بیش از پانزده‌سال است در فعالیت‌های جهادی خدمت می‌کند، می‌گوید: از دوران دانشجویی به‌واسطه بسیج با خدمات جهادی آشنا شدم و این فعالیت را ادامه دادم.

او درباره مزیت فعالیت‌های جهادی توضیح می‌دهد: با افزایش این طرح‌ها، تمایل عمومی مردم و سازمان‌ها برای کمک بیشتر شده است. در گذشته، مردم با مشکلات طبی خود آشنا نبودند، اما الان از سلامت خود آگاه شده‌اند. قبلا با مشکلات پیشرفته مراجعه می‌کردند، اما اکنون با شکایت‌های ابتدایی‌تر مراجعه می‌کنند. این نشانه آگاهی و اطلاع آنها از وضع سلامتی‌شان است.

بهنام بهادری، پزشک عمومی هم از دوران دانشجویی ازطریق بسیج دانشجویی با خدمات جهادی آشنا شده است و این گروه را همراهی می‌کند. او می‌گوید: وقتی می‌بینم با تخصصی که دارم، می‌توانم به مردم خدمت کنم، حس خوبی پیدا می‌کنم. در فعالیت‌های جهادی که به روستا‌ها یا حاشیه شهر می‌آییم، با سبک‌های مختلف زندگی مردم آشنا می‌شویم و این تجربه را پیدا می‌کنیم که با اینکه مشکلات زندگی زیاد است، در زمان سختی سریع کنار نکشیم.

بهادری با تأکید بر این موضوع که هدف اینجا خدمت است، می‌گوید: ما به مردم خدمت می‌کنیم تا به هدف بندگی برسیم.

هزینه‌های درمان برایمان زیاد است

مهناز محمدزاده ۳۸ سال است ساکن اسماعیل‌آباد است. او شب گذشته شنیده که قرار است یک گروه جهادی به محله‌شان بیاید و امروز برای درمان مراجعه کرده است. محمدزاده می‌گوید: ما در اینجا متخصص زنان نداریم؛ برای همین آمده‌ام.‌ای کاش خدماتشان هر‌چند ماه یک‌بار ارائه شود. مریم کریم‌زاده، از دیگر اهالی اسماعیل‌آباد، با اشاره‌به هزینه‌های زیاد دهان و دندان ادامه می‌دهد: سال گذشته هم آمده بودند. من دندانم را اینجا کشیدم. امسال هم برای درد دندانم آمده‌ام.

* این گزارش شنبه ۱۳ مردادماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۶۷ شهرآرامحله منطقه ۱ و ۲ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44